Vrijdag Veurne, veel boodschappen gedaan, de koelkast was leeg, nu niet meer. we hadden een heel sjieke plek in de haven, waar normaal de passagierssschepen af meren.
Geen havengeld als je niet langer dan 2 dagen blijft en een mooi systeem voor de elektra,met magneetstrippasje.
Veel luxe motoren in de haven, goed onderhouden ,van oorsprong NL, nu nog met de nederlandse naam in Britse handen.
Voor het eerst sinds lange tijd chinees afgehaald, bij de" Lange Muur", de naam kwam me enigszins bekend voor.. Wordt weer voor lange tijd.
Vanmorgen water gebunkerd in de sluis,gedag gezegd tegen Tom en Caroline en richting Nieuwpoort. Erg recht kanaal,met drukke weg ernaast, niet bijzonder. In Nieuwpoort is de sluis bediend van 3 uur voor tot 3 uur na hoog water. Het tij viel perfekt voor ons vandaag, 1130 Hoog, kon niet beter. Dat in tegenstelling tot onze buren, de"La Chouette" die de passage gemist hebben. Daar tegenover staat weer een contact met erg aardige mensen ( Bob en Bobby) , voor hun kan ik niet spreken, hebben hun luxe motor al 17 jaar en het is ook weer een plaatje om te zien. Bob is scherp op de hoogte van de nieuwe ontwikkelingen en gaat naar bijeenkomsten/vergaderingen van o.a. de VNF (Voie Navigable de France) om de belangen van de grotere schepen te behartigen Ga morgen een foto maken, voor het bewijs.
Wij zijn afgemeerd langszij een Zeewaardige Vlet van DJN, Dredging Jan de Nul, de grote baggerboer van Belgie. Mooie vlet,leuke overstap om zo op de wal te geraken, wil er zo mee weg varen om buitengaats de Multi-Cat te gaan assisteren.